Not logged in
FAQ  •  Advanced search  •  Login

More intense 1vs1

<<

EasyX

Express Raptor
Express Raptor

Posts: 1255

Joined: 11.07.2011, 22:27

Post 17.06.2013, 13:09

More intense 1vs1

If you play a lot All vs All, a standard 1 vs 1 is boring then. To improve the "action" in a 1 vs 1 i suggest an (optional) AI (maybe just a Big Combo AI, or similar). If both get the same additional Creeps it's still very fair (no luck), but much more "intense".

So i generally would like to test this with the easy and medium Big Combo AI as a "fast" solution to test this. Maybe this would be intresting also for Big Combo Hard AI.. because you wouldn't reach the endgame anyways.. so it should be very intese gaming. And maybe this would be funny even for all vs all ;D


An other option would be to be able to add 1 of the 4 Survivor AI's to any game you want! (an idea for custom mode)

So there would be options like: 2vs2 Coop Blueworld with Big Combo Hard AI ==> much action, no endgame

This would add many realy nice scenarios!

Sponsor

Post 17.06.2013, 13:09

Re: More intense 1vs1

<<

Lamer

User avatar

Vulture
Vulture

Posts: 330

Joined: 13.02.2013, 12:55

Post 17.06.2013, 14:48

Re: More intense 1vs1

Ava AI ... i like this Idea =)
Custom-Mode Feature sounds good.
<<

manuel

Express Raptor
Express Raptor

Posts: 1978

Joined: 09.07.2011, 12:25

Location: 127.0.0.1

Post 17.06.2013, 15:40

Re: More intense 1vs1

Womit man wieder bei AI auswendig lernen und zum richtigen Zeitpunkt mitschicken wäre.
<<

MFG659

User avatar

Demeter
Demeter

Posts: 80

Joined: 05.06.2013, 12:58

Location: Germany

Post 17.06.2013, 15:42

Re: More intense 1vs1

It's a good idea because it's than borning and you haven't got many creeps on your field.
MFG659 means "MarioFanGamer659" because the spaces of the names are limited.
<<

EasyX

Express Raptor
Express Raptor

Posts: 1255

Joined: 11.07.2011, 22:27

Post 17.06.2013, 17:11

Re: More intense 1vs1

Die Sache wäre halt OPTIONAL, klar könnte man einen Vorteil haben wenn man eine AI auf Map XY auswendig kennt. Denoch wird jedes Spiel etwas anders sein, jeder Spieler würde ja trotzdem anders senden. Einer schickt genau mit, ein anderer versetzt, mal brauch man mehr rockets mal mehr Speeds. Und bei Kombos sieht man ja wann was startet auch als nicht AI kenner und kann sich trotzdem dementsprechend noch anpassen.
<<

manuel

Express Raptor
Express Raptor

Posts: 1978

Joined: 09.07.2011, 12:25

Location: 127.0.0.1

Post 17.06.2013, 17:14

Re: More intense 1vs1

Es ist doch bescheuert, versetzt zu schicken, wenn ich weiß, wann ich mit dem Bot zusammen schicken kann :)
Das wäre ja, wie wenn man sich beim AvA abspricht(dass man böserweise zusammen schickt), um dann doch versetzt zu schicken - sinnfrei.
<<

krunx

User avatar

Mothership
Mothership

Posts: 2172

Joined: 13.07.2011, 07:25

Location: Cologne

Post 17.06.2013, 17:16

Re: More intense 1vs1

Finde den Vorschlag auch nicht gut.

Wozu braucht es denn ein intensiveres 1 vs. 1? Der Modus ist jetzt schon der Modus, der am fordernsten ist, weil man allen Druck selbst machen muss und der Gegner passgenau auf einen schicken kann.

Die Frage ist, ob man die Creeps stärker machen soll bzw. die Türme schwächer, aber da würde ich nein sagen, denn das verwirrt!
<<

manuel

Express Raptor
Express Raptor

Posts: 1978

Joined: 09.07.2011, 12:25

Location: 127.0.0.1

Post 17.06.2013, 17:21

Re: More intense 1vs1

Creeps stärker oder Türme schwächer wäre total sinnlos, das entspräche einer kürzeren Map und ist, wie du schon erkannt hast verwirrend.
<<

Seraph07

User avatar

Mothership
Mothership

Posts: 2785

Joined: 09.07.2011, 13:26

Location: Hildesheim

Post 17.06.2013, 17:38

Re: More intense 1vs1

Auf 32x16 Karten oder im vier Spieler AvA wäre das sehr interessant.
Würde es gerne testen.
<<

Jolene

Large Manta
Large Manta

Posts: 63

Joined: 11.09.2011, 17:18

Post 20.06.2013, 16:33

Re: More intense 1vs1

ich finds ne coole idee.

Return to Suggestions

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 167 guests

© CreepTD.com · Powered by phpBB · Style by ST Software