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[added] LongSpeedVec 32x16

PostPosted: 29.01.2012, 03:19
by aleqqqs
hi every1,

since speedvector is one of my (two) favourite maps, i made a draft for a 2vs2 coop version of it, 32 wide and 16 high

Image




i didnt really get the part with the extra pixel in width and height and where it belongs, but its a matter of minutes to fix it if its wrong.

i uploaded a picture with doubled height so you can see what it'd look like in 2vs2 coop mode.

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 03:39
by dcode
641x321 pixels would be correct (20*32+1, 20*16+1). Nice idea! :)

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 03:42
by Bianca1989
Gute Idee Spectator :D *
Gefällt mir*

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 03:47
by aleqqqs
dcode wrote:641x321 pixels would be correct (20*32+1, 20*16+1). Nice idea! :)

thank you :)

thats the size i made it, but i wasnt sure where to put the "border line", and where to start the grid. (like i did it, or 1 off...?)

anyway, do i need to do anything else (like post the map editor code/coords? or will you implement it properly? (in case it gets accepted, ofc)


edit: this smilie looks kinda evil --> :)

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 03:55
by dcode
The outer grid is located exactly at the borders of the image, everywhere around. The extra pixel comes from the right and bottom most corner of the outer cells (right and bottom). The point is simply: A cell's size is 20x20 pixels including the left and top border, but not including the right and bottom border, so the right and buttom border of the outer right and bottom cells is not "in" any cell but drawn to the background image only. When images are composed to the final map grids, the top most border of the bottom context paints 1px over the bottom most border in the top one so that it's matching again. Composed image size then is 641x641 (2x321-1).

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 04:14
by Magneto
Hi

Geile Sache Aleqqqs

Hoffe die wird genommen !!!

MFG Mag

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 04:46
by EasyX
na toll xD und das nur wegen meinem Gedankenspiel^^ sonst gäbs die sicher (noch) nicht :lol:

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 09:05
by manuel
Ich würde noch eine Ecke einbauen, dass vom Pfad her ein Quadrat rauskommt.

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 09:25
by Darkblades
manuel +

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 09:37
by KiQuafix
Finde Manuel hat recht, und der Pfad ist zwar ein Stück länger als Straight aber grafisch ist das ganze wieder sehr mau.

Würde dabei auch sagen das der Startpunkt mit dem Endpunkt des Gegners hier aufjedenfall übereinstimmen sollte.

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 12:11
by aleqqqs
durch eine zusätzliche ecke ändert sich das ganze gameplay und es wäre eine map, die mit dem guten alten speedvec nicht mehr viel zu tun hat.

dass das ganze ein rechteck ergeben soll, find ich nicht sinnvoll, da die creeps, die beim oberen team durchgehen, ja eh nicht unten wieder rauskommen.

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 18:10
by dcode
Vielleicht am Ende einfach so ein Loch, worin die Creeps verschwinden :D

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 29.01.2012, 18:10
by KiQuafix
Die Idee finde ich gut!

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 04.02.2012, 06:26
by aleqqqs
Image

da kommt natürlich nur ein mapname in frage - WORMHOLE :)

edit: evtl. wärs nice, wenn die creeps die letzten 2 felder mit double speed ins loch gesaugt werden

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 04.02.2012, 10:26
by ellie
also ich finds sehr schick :)

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 04.02.2012, 15:23
by Ximon
Das Raster bitte transparenter dann sehr schön!

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 04.02.2012, 17:17
by Darkblades
Finde es als creeplich geprüfter SV-Suchti und Fanatiker auch schön :D

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 04.02.2012, 17:52
by aleqqqs
Light-Raster, und die Wormholes noch um 1 px verschoben

Image

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 05.02.2012, 00:24
by Ximon
Besser :)

Re: [Map] LongSpeedVec

PostPosted: 05.02.2012, 20:39
by Alex1997
Also die "Wormhole" Version gefällt mir vom Design her sehr gut,davon abgesehen dass ich SV nicht so mag^^