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Admission criteria/ Aufnahmekriterien

PostPosted: 28.03.2013, 18:58
by krunx
English Version:

Admission criteria for maps

Basic requirements for a map:

1st principles
  • The image material does not violate the law.
  • The map contains no names or evaluative statements.
2nd path
  • The path must be immediately recognizable.
  • All Creeps shall be clearly identifiable.
  • The path should be reasonably playable and allow a meaningful game.
3rd background
  • All towers shall be clearly identifiable.
  • The background should not distract from the game itself.

Once one of these requirements is violated, the proposed map has no chance to be integrated into the game.

Additional assessment aspects:

  1. The design is appealing.
  2. Path and background harmonize with each other.
  3. The map name has if possible a reference to the background.
  4. The map differs from already existing maps.
  5. The path provides an interesting game.

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German Version:

Aufnahmekriterien für Maps

Grundsätzliche Anforderungen an eine Map:

1. Grundsätzliches
  • Das Bildmaterial verstößt nicht gegen geltendes Recht.
  • Die Karte enthält keinerlei Namen oder wertende Aussagen.
2. Pfad
  • Der Pfadverlauf muss sofort erkennbar sein.
  • Alle Creeps müssen eindeutig erkennbar sein.
  • Der Pfad sollte vernünftig spielbar sein und ein aussagekräftiges Spiel ermöglichen.
3. Hintergrund
  • Auf dem Hintergrund sollten alle Türme klar erkennbar sein.
  • Der Hintergrund sollte auch bei längerem Spielen nicht vom eigentlichen Spielgeschehen ablenken.

Sobald eine dieser Anforderungen verletzt wird, hat die vorgeschlagene Map keinerlei Chance ins Spiel integriert zu werden.

Weitere Beurteilungsaspekte:

  1. Pfad und Hintergrund harmonisieren miteinander.
  2. Das Design insgesamt ist ansprechend.
  3. Der Mapname hat nach Möglichkeit einen Bezug zum Hintergrund.
  4. Die Map setzt sich in genügender Weise von bereits vorhanden Maps ab.
  5. Der Pfad ermöglicht ein interessantes Spiel.